keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 250/20.05.2014 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2"

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 250/20.05.2014
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 12218/13.05.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.18/2009, actualizată, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.332 din data de 12.12.2012 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă documentatia tehnico-economica - faza P.T.pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2", conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Se înlocuieşte Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr.332 din data de 12.12.2012 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Bdul Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2", cu Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. / .2014

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA PT DENUMIRE PROIECT REABILITARE TERMICĂ IMOBIL

Bdul. Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2

AMPLASAMENT Municipiul Timişoara, Bdul. Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2 TITULARUL INVESTIŢIEI Primăria Municipiului Timişoara, Bdul. C.D.Loga, nr.1 BENEFICIARUL INVESTIŢIEI Asociaţia de proprietari Bdul Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2 NUMĂR PROIECT 100/21-REB 1/1-1/2 DATE TEHNICE Anul construirii 1984 Regim de inălţime S+P+4 Număr apartamente 25 Suprafaţa construită 450 mp Suprafaţa construită desfăşurată 2250 mp Aria utilă totală 1864 mp Sistemul constructiv panouri mari prefabricate INDICATORI: Valoarea totală a investiţiei inclusiv T.V.A. 641.914,00 lei (C+M – 558.873,62 lei) din care:

Valoare cheltuieli eligibile 593.890,63 lei Valoare cheltuieli neeligibile 48.023,37 lei

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 356.334,38 lei - Contribuţia U.A.T (20%) 118.778,125 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 118.778,125 lei 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 24.011,685 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari 24.011,685 lei DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ

Atasament: Anexa_1_Rebreanu_1.1-1.2.pdf

PROIECT NR. 10021-REB 1.1/1.2 REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul Liviu Rebreanu , nr. 1/1 -1/2 Amplasament Municipiul Timisoara, B-dul Liviu Rebreanu , nr. 1.1/1.2 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul Liviu Rebreanu , nr. 1/1 -1/2 Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza P.T.+C.S. IANUARIE 2013

FOAIE DE CAPAT Denumirea proiectului Amplasament Titularul Investitiei Beneficiarul investitiei Proiectant general Numar proiect Faza de proiectare Data REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul Liviu Rebreanu, nr. 1 /1 -1/2 Municipiul Timisoara, B-dul Liviu Rebreanu , nr. 1.112 Primaria Municipiului Timisoara, B-dul C.D. Loga, Nr.1 Asociatia de proprietari din B-dul Liviu Rebreanu , nr.1 /1- 12 S.C. PROIECT C&A S.R.L. Timisoara, str. Lotusului, nr. 23 Ing. PALADE Cristian 100/21-REB 1.1/1.2 P.T.+C.S. FEBRUARIE 2013

BORDEROU . Piese scrise Foaie de titlu Foaie de capat Lista si semnaturile proiectantilor Borderou Certificat de Urbanism Extras de Carte Funciara Memoriu tehnic Program de control al calitatii lucrarilor proiectate si in curs de executie Referat de verificare cerinta A — Rezistenta si stabilitate Referat de verificare cerinta C —Siguranţă la foc Caiete de sarcini . Piese desenate Plan de incadrare in zona Plan de situatie Plan subsol Plan parter existent/propus Plan etaj curent existent/propus Plan invelitoare existent/propus Fatada principala existenta/propusa Fatada principala existenta/propusa Fatada lateral dreapta existenta/propusa Fatada lateral stanga existenta/propusa Tablou tamplarie Detalii de executie Intocmit

SEF PROIECT PROIECTANT arh DRASCOVICI LAURA DESENAT ing arh EXPERT TEHNIC

MEMORIU TEHNIC 1.DATE GENERALE SI DE RECUNOASTERE A LUCRARII Denumirea proiectului Reabilitare termica imobil B-dul Liviu Rebreanu , nr. 1/1 -1/2 Amplasament Timisoara, B-dul Liviu Rebreanu , nr. 1.1/1.2 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul Liviu Rebreanu, , nr. 1/1 -1/2 Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza P.T+C.S. 2. DESCRIERE GENERALA Amplasament Imobilul se afla pe o artera foarte lunga a orasului. In partile extreme ale bulevardului spre Calea Sagului respectiv spre Calea Martirilor exista imobile de blocuri, in rest majoritatea cladirilor au un regim de inaltime P+1 Descrierea imobilului Imobilul are un regim de inaltime S+P+4, are forma in plan nesimetrica, este un tronson de capat si are 2 scari. Este compus din 25 apartamente din care: ] apartament cu o camera, 9 apartamente cu 2 camere, 11 apartamente cu 3 camere, 4 apartamente cu 4 camere, Conditii de clima si regimul pluviometric Factorii climatici determina existenta unui climat temperat continental moderat, cu influente mediteraneene si oceanice, specific zonelor de campie din Campia Banatului. Conditiile climatice din zona pot fi sistematizate prin urmatorii parametrii: Y Temperatura aerului: - media lunara minima: -(1+2)'C in ianuarie; - media lunara maxima: +(21+23) “C in iulie; - temperatura minima absoluta: -35,3"C in ian. 1963 - temperatura maxima absoluta: +41,0'C in aug. 1952 Y' Precipitatii: - media anuala: 580+590 mm. - media lunara maxima: 80+88 mm in iunie - cantitatea maxima in 24h100 mm Y Vantul: - directii predominante: nord - sud Geologia Adancimea maxima de inghet: 0,70 m, conform STAS 6054 -77.

Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane. Seismicitatea In conformitate cu Codul P100-1/2006, perioada de colt este T= 0,70 sec. Factorul de amplificare dinamica maxima a acceleratiei orizontale a terenului de catre structura fi, = 3, iar acceleratia orizontala a terenului pantru proiectare a,=0,16 g. Categoria de importanta si clasa de importanta Constructia proiectata se incadreaza la CATEGORIA “C” DE IMPORTANTA NORMALA (conform HGR nr. 766/1997) CLASA III -constructii de tip curent (conform NP 100- 2006) Prezentarea proiectului pe specialitati Situatia existenta, Imobilul a fost construit in anul 1984. Arhitectura Imobilul are functiunea de locuinte la etaje, parterul fiind comercial. Regimul de inaltime este S+P+4, are forma in plan nesimetrica, este un tronson de capat si are 2 scari. Este compus din 25 apartamente din care: l apartament cu o camera, 9 apartamente cu 2 camere, 11 apartamente cu 3 camere, 4 apartamente cu 4 camere. acoperisul este de tip terasa necirculabila, iar invelitoarea este din membrana bituminoasa Peretii exteriori sunt realizati din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 12 cm si strat exterior de Fatada principala este realizata cu placaj din caramida aparenta la parter si bordari pe zone reduse la etaje. Pe fatada sunt 5 balcoane. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone mari Fatada posterioara este realizata cu beton aparent cu textura rugoasa. Pe fatada sunt 3 balcoane. Fatada este desprinderi placaj/tencuieli pe zone mari vizibile. Fatada laterala stanga este realizata cu placaj din caramida aparenta la parter si bordari pe zone reduse la etaje. Pe fatada este o logie. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone mari Fatada laterala dreapta este realizata cu placaj din caramida aparenta la parter si bordari pe zone reduse la etaje. Pe fatada este 1 balcon. Fatada este fara degradari vizibile. Finisajele. interioare: la dasa scarii peretii sunt tencuiti si gletuiti si zugraviti cu zugraveli pe baza de var, pardoseala in casa scarii este de tip mozaic. Pardoseaua subsolului este de tip beton sclivisit, peretii subsolului sunt nefinisati. Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost initial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Usa principala de acces in cladire este din tamplarie metalica. Usa secundara de acces in cladire este din tamplarie metalica. Imobilul are 26 balcoane.

Structura Cladirea are structura de rezistenta din panouri mari prefabricate Dispunerea peretilor este in sistem celular avand travei de 3.6, 2.4 m si deschideri de 5.1 m Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane. Infrastructura este alcatuita din peretii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundatia este continua din beton realizat monolit Peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm), peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime. Planseele sunt din panouri mari de 13 cm din beton armat prefabricat, scarile sunt cu o rampa din beton armat prefabicat, iar acoperisul este de tip terasa necirculabila. Utilitati Cladirea are urmatoarele utilitati : telefonie alimentare cu energie electrica de joasa tensiune alimentare cu apa rece din reteaua orasului alimentare cu gaz natural din reteaua orasului alimentare cu agent termic de la punctul termic alimentare cu apa calda menajera de la punctul termic Proiectul nu propune modificarea modului de asigurare a utilitatilor Instalatii Starea instalatiei de incalzire este buna. Conductele de incalzire si apa calda din subsol au izolatia intr-o stare tehnica rea. Nu exista robineti de izolare coloane. Majoritatea caloriferelor din imobil sunt noi. Reparatii la instalatii facute in ultimii 10 ani: SCHIMBAT COLOANE INCALZIRE SCHIMBAT COLOANE APA CALDA SCHIMBAT COLOANE APA RECE SCHIMBAT COLOANE GAZ Evaluarea cladirii Aspecte generale din punct de vedera al structurii: Datorita ritmului ridicat de realizare a blocurilor de locuit, in multe cazuri din cauza conditiilor dificile de executie (noaptea, timp friguros, manopera putin calificata) s-au produs si derapaje de la calitatea constructiei. Deficientele cele mai frecvente au fost: O Graifuirea (indoirea) mustatilor de imbinare intre panourile unui nivel si urmatorul O Betoane cu segregari in centuri si monolitizari 1 Rezemari defectuoase ale planselor pe peretii interiori CO Izolatia termica din rostul vertical, la peretii exteriori, deteriorata 1 Izolatia termica a panourilor exterioare are multe punti termice

Dintre aspectele pozitive tinand cont de perioada proiectarii privind alcatuirea structurii trebuie sa mentionam urmatoarele: -forma regulata in plan a cladirii -existenta unei infrastructuri care s-a dovedit capabila sa transfere la teren eforturile aduse de peretii structurali, fara aparitia unor degradari in elementele infrastructurii; -existenta unui normativ de proiectare antiseismica-P100/1981 -asigurarea unei rigiditati constante, fara schimari bruste de la un nivel la altul; Aspecte generale legate de termoizolatii La peretii exteriori, termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton. Punti termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri. Starea tehnica a terasei este precara cu infiltratii rare la ploi abundente. Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata Planseul peste subsol nu este prevazut cu termoizolatie. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Din totalul de 26 logii/balcoane ale imobilului 20.5 sunt inchise cu tamplarie cu geam termopan si 5.5 sunt deschise sau inchise cu tamplarie metalica fara geam termoizolant 3. DESCRIEREA LUCRARILOR PREVAZUTE IN PROIECT 3.1 Principiile care au stat la baza alegerii solutiei Termoizolarea peretilor exteriori se face pe exterior cu polistiren expandat ignifuat de 10 cm grosime. La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului de la un nivel la altul, in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul La cladirile care au locuinte si la parter se va realiza o termoizolare a soclului cu 8 cm din polistiren extrudat, iar aceasta va fi armat cu plasa dubla din fibra de sticla Toate ferestrele care nu au geam termoizolant vor fi schimbate cu ferestre din PVC cu profil pentacameral si geam termoizolant cu exceptia acelora care sunt spre logii sau balcoane Toate logiile sau balcoanele care sunt deschise sau care sunt inchise cu tamplarie fara geam termoizolant VOR FI INCHISE CU TAMPLARIE PVC CU GEAM TERMOIZOLANT Alegerea acestei variante are la baza urmatoarele considerente:

Din punct de vedere economic aceasta varianta este mai avantajoasa de cele mai multe ori pentru ca ea substituie alte operatii precum:-1) termoizolarea placii balconului/logiei pe ambele parti- astfel pentru balconul deschis sau inchis necorespunzator implica desfacerea straturilor de finisaj si beton de panta pana la placa balconului si dispunerea unei termoizolatii din polistiren extrudast de 5 cm si refacerea tuturor straturilor- pentru balconul de sub- termoizolarea cu polistiren extrudat de 5 cm de la interior si refacerea finisajelor 2)termoizolarea identica pentru placa de deasupra , 3) schimbarea tamplariei dupa caz, 4)termoizolarea peretelui 5) repararea sau chiar refacerea parapetului cand acesta este metalic 6) termoizolarea parapetului Din punct de vedere al disconfortului creat varianta propusa nu il afecteaza decat pe locatarul care nu a facut modernizarea tamplariei nu si pe cei deasupra si de sub acel apartament care ar putea fi deja modernizate. Din punct de vedere al timpului inchiderea balcoanelor/logiilor deschise este o operatie mai rapida si care nu presupune operatiuni consumatoare de manopera atat de mare deoarece în cazul balcoanelor deschise implica desfacerea parapetilor si inlocuirea acestora cu tamplarie pana la partea superioara avand la partea inferioara o zona opaca din panouri albe termoizolante Termoizolarea planseului peste subsol se face cu polistirmm de 5 cm grosime. Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste subsol. Acesta se prelungeste pe verticala pe grinzi si pereti pe 30 cm. Termoizolarea ultimului planseu: 1)daca a fost realizata mansarda atunci deasupra ultimului planseu fiind spatiu incalzit nu se pune problema termoizolarii. 2) daca acoperisul este tip sarpanta realizarea termoizolarii se face cu menținerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecţie, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant din polistiren expandat de 12 em protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm. 3) daca acoperisul este terasa se realizeaza un sistem termohidroizolant in una din urmatoarele variante: A) pastrarea tuturor straturilor existente atunci cand strarea hidroizolaiei existente e buna si nu exista acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei,B) indepartarea hidroizolatiei existente daca aceasta este degradata dar nu sunt acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei, C) indepartarea hidroizolatiei si a termoizolatiei existente in cazul in care termoizolatia are acumulari de apa insemnate si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei noi. Toate straturile vor fi conform detaliilor si caietelor de sarcini Pentru reabilitarea instalatiilor se au in vedere urmatoarele lucrari:- montarea robinetilor cu cap termostatat la toate caloriferele din apartamentele la care exista acordul proprietarului pentru acest tip de lucrare, izolarea conductelor din subsol daca starea izolatiei este degradata sau lipseste.

Proieolul G - pot 3 - Bufevorau/ Liu Lebreanu 1 - 2. 8 10 IN 1 PROB O SRL, La cladirile care au spatii comerciale la parter conform proiectului initial al cladirii parterul nu se termoizoleaza si prezentul Ghid pexmite tratarea diferita "Prin excepție, daca blocul a fost construit cu spatii comerciale la parter, iar proprietarii acestor spatii nu sunt de acord cu reabilitatea termica a acestora, se poate depune un proiect pentru reabilitarea blocului fara spatiile comerciale de la: parter". La acestea se va realiza termoizolarea obligatorie a intradosului balcoanelor de Î& primul nivel de locuinte rospectiv zona aferenta de casa scarii si o portiune de 50 om sub planseul de peste parterul comotcial in zonele in care nu exista partile vitrate ale magazinelor, Nu se pune problema termoizolarii planseului peste parter, La blocutile care au zone realizate cu caramida aparenta nu se va monta termosistemul decat dupa inlaturarea totala a caramizii aparente deoarece aceste zone prezinta un risc mare de desprindere in timp si astfel ar antrena si termosistemul ducand la pagube insemnate si posibile accidente La blocutile care au panourile realizate cu amprentare de suprafata, termosistemul se va realiza in 2 etape, in prima se for aduce si acele zono in acelasi plan prin montarea unui polistiren de densitate mai mare si apoi se va aplica temosisternul de 10 cm asigurându-se prinderea sigura intre cele doua, Finisajele propuse vor fi în culori deschise conform caietelor de satcini si planselor de executie, pastrand pe cat posibil cromatica initiala a imobilului 3.2 LUCRARILOR PRECONIZATE Descrierea lucrarilor de baza (lori de interventie prevazute la art.4 lit, a)-d) din Ordonanta de Pentru reabilitare so propun urmatoarele lucrari: Izolarea iermica a peretilor exteriori (exceptand peretii de la rosturi), inclusiv a purapetilor se lu logii, balcoane si a cu termosistem cu polisăren expandat ignifugat de fatada cu o grosime de 10 cm respectiv cu 8 cm polistiren extrudat la soclu avard urmatoarele caracteristici tzimice rainimale, min. 80 kPa b) vată minorală bazaltivă TRM a NJ ESTE HH<20M CSELA/Y) Ze Rezistența | 18 COmpres nr a: a plăcilor la o deformație de |min, 30 Fie Rezistența ăn E pe fe E % E O o NFORMW CU 188 1 e ORIGINAL wm N Sr UL

Codul de identificare conform SR-EN 13162:2009 este: MW — EN 13162 — T5 — DS (T+) — CS (10/Y) 20- TR 10— WS -clasa de rezistenta la foc Al, conform SR-EN 13501-1+Al- 2010 *utilizata pe fasii de 30 cm latime avand 10 cm grosime si aplicata la nivelul planseelor cladirilor avand inaltimea peste 20 de metri Operatii de pregatirea suprafetelor conform caietelor de sarcini: (1) Localizarea şi înlăturarea porțiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; (2) Înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; (3) Rectificarea tencuielii şi a suprafețelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; (4) Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; (5) Efectuarea străpungerilor necesare instalațiilor (hote, coşuri centrale termice); (6) Încheierea lucrărilor de reparații sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre şi uşi) precum şi a izolației hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice, Operatii propriu-zise de aplicarea sistemului Se incep dupa terminarea inlocuirii tamplariilor conform proiectului si dupa ce este pregatit stratul suport conform IA Se traseaza orizontalitatea si se monteaza cu dibluri metalice profilul de soclu la cota din plansele de executie Se aplica placile in randuri paralele de jos in sus prin lipire cu adeziv conform prevederilor din caietul de sarcini Se fixeaza diblurile in "T" conform caietelor de sarcini Se aplica grundul de baza (masa de spaclu) si se inglobeaza plasa pentru armare respectand prevederile din caietele de sarcini Se aplica finisajul din vopsea decorativa cu specificatiile cromatice din plansele de executie si respectand prevederile din caietele de sarcini Golurile ferestrelor se bordeaza cu polistiren extrudat de 3 cm grosime La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul Reguli generale: Se indeparteaza elementele decorative ale parapetilor balcoanelor (realizate din sticla decorativa sau elemente prefabricate). La balcoanele inchide cu tamplarie PVC se va proceda cu atentie deoarece in unele cazuri balustradele existente au fost folosite impropriu ca elemente de legatura si rigidizare ale parapetului nou creat. Obligatoriu va fi evaluata integritatea acestor parapeti inainte de aplicarea termosistemului. La balcoanele inchise cu Tamplarie PVC cu parapet din panel placa balconului va fi termoizolata pe grosimea ei si finisata ca si fatada in camp. Se va dispune un glaf din tabla cu picurator conform planselor de detalii.

* Toate muchiile orizontale iesite din fatada vor fi prevazute in sistemul termoizolant cu profil din PVC si aripioare de 10 cm din fibra de tip picurator. Acestea se vor monta odata cu masa de spaclu armata. Se considera incluse in sistemul termoizolant toate profilele necesare conform cu specificatiile producatorului chiar daca aceste profile nu apar explicit in listele de cantitati. 2 Inlocuirea tarmplariei din lemn si metal cu tamplarie etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si inlocuirea usilor de acces in cladire cu usi din PVC cu geam termoizolant. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitiveffante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa - Operațiunile de înlocuire tamplariei, se efectuează înainte de aplicarea termosistemului după operațiunile de rectificare a suprafeței suport - La montarea ferestrelor şi uşilor se vor respecta poziția, numărul şi distanțele între şuruburile de ancorare indicate de producător. Se va face conform tabloului de tamplarie din plansele de - După fixarea tâmplăriei în golul zidăriei şi a glafului interior se va executa umplerea rostului dintre toc şi zidărie cu material termoizolant şi protecția acestuia pe fața de la interior şi de la - Glaful exterior al ferestrelor se va monta după aplicarea pe faţadă a termoizolației şi a stratului de tencuială armată, inclusiv racordul acestora cu tocul tâmplăriei - După fixarea glafului exterior, pe conturul acestuia se va aplica un chit pentru evitarea infiltraţiei apei din precipitații între perete şi izolația termică - Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei constituie fază determinantă Principalale caracteristici ale tamplariei Comportarea la încovoiere din vânt clasa B2 ferestre: min. 10.000 cicluri Rezistența la deschidere-închidere repetată uşi:min. 100.000 cicluri Etanşeitatea la apă min. clasa SA Permeabilitatea la aer min. clasa 3 Numărul minim de schimburi de aer 0,5 schimburi /oră Izolarea la zgomot aerian min.25 dB Cerinţe constructive pentru tâmplărie exterioară termoizolantă din profile PVC cu glaf exterior: - Profil cu S camere, culoare albă; - Clasa A; - Armătură oţel zincat; - Grilă de ventilaţie mecanică; 10

- Geam termoizolant dublu 4-16- 4, low-E: - Feronerie oscilo-batantă cu închideri multipunct; - Glaf exterior. 3 Închiderea Balcoanelor/logiilor - Operatiunea este similara cu cea de schimbare a tamplariei si are scop imbunatatirea aspectului cladirii. Tamplaria este etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa. Operatiunea se face conform tabloului de tamplarie din plansele de executie si caietelor de sarcini. Principalele caracteristici ale tamplariei precum si cerintele constructive sunt aceleasi de la punctul 3 - Este interzisa cu desavarsire orice modificare a dimensiunilor golurilor existente. Inainte de inaintarea comenzii pentru realizrea tamplariei se vor verifica individual toate dimensiunile golurilor si se vor adiluce la cunostinta proiectantului toate neconcordantele Balconul tip 3 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb . Balconul tip 4 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb. Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus. se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 11

4 Reabilitare termica plansen peste subsol BI i - Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planscului peste subsol. x prelungeste pe verticala pe gtiuzi si pereti pe 30 om, Termosistermul compact se realizeaza din polistiren expandat lipit cu adeziv si fixat mecanic cu dibluri cate se protejeaza cu tencuială armată cu plasă din fire de sticlă, Codul de ideritificare pentru polistiren conform SR-EN 13163:2009 este: HPS100 — EN 13163 - T2— 12 — W2 — 82 — P4 — BS 150 — CS (10) 109 + DS (N) 2 DS (70, -) 2 - TR 120 -clasa de rezistenta la foc B-s2,d0, conform SR-EN 13501- 1+A1-2010 - Finisajul va fi realizat sub forma unor zugraveli lavabile 5 Reabilitare termica planseu terasa La acoperizurile terasa reabilitarea termoizolafiei se execută într-o structură complexă termohidtoizolantă, cu personal calificat în specialitatea hidtoizolații şi termoizolații. Stratul suport îl constituie sapa de protectie a termoizolatiei existente, Se indeparteaza toate straturile ana la aceasta, Sapa se rectifica, se dispune o bariera contra vaporilor din emulsie bituminoasa aplicata la rece si se monteaza prin, lipire termoizolatia dia polistiren in 2 straturi, primul de 4 ! cm grosime realizat cu interspatii pe ambele directii (de 5 omu ) din 50 in 50 cm pentru a crea canale de ventilare, iar al doilea fara interspatii avand 8 cm grosime. Se prevad deflectaare (cate unul la 80 mp de terasa), se aplica o membrana bilumoasa substrat avtoadeziva de 2 min grosime si peste aceasta hidroizolatia din membrana hidroizolante uutoprotejala cu granule minerale (45 kg/mp). Operatiunile se realizeaza conform caietelor de si a tuturor reglementările tehnice În vigoare, EN 13163 — 2-WD (Y) Codul de identificare pentru plistifen conform SR-EN 13163; 2009 este: EPSI SC T2-12-W2 | P4 — BS 200— CS (10) 150 - DS (N)2-DLT (2) 5 WL d 5 -clasa de rezisterita foc B- s2,d0, conform SR-EN 13501-1+A1-2010 Bidroizolatia se va realiza conform solutiei din proiectul de executie ca structura cu menbrane dublu armate având grosimea utilă (fără strat de protecție) de 6 mm sudate cu flacăra de membrana autoadeziva lipita pe polistiren in totala aderenta conf prezederilor din GP114-2006, NP040-2002 și din caietele de sarcini CARACTERISTICI POLISTIREN. Eforlul de compresiune a plăcilor la o deformație de 10% - CS(10) a kPa Rezistența la tracțiune perpendiculară pe fețe -TR TRI CARACTERISTICI MEMBRANE BITUMINOASE PENTRU HIDROIZOLATIE Forţa de rupere la tracțiune longitudinal | =450NSm | ttansversal = 400 N/5cm Stabilitaiea la cald O? min, 1200C ln rece SIF - In perforare ELA d A, _ |

6 7 _ Lucrarile constau in refacerea termoizolatiei de pe tevile de incalzire din subsol si montarea de robineti cu cap termostatat la radiatoarele din apartamentele proprietarilor care si-au dat Lucrarile constau in repararea betonului de monolitizare dintre panouri, a fisurilor din acestea indepartarea acolo unde este cazul a decoratiunilor de la balcoane si logii alcatuite din armociment, sticla armata sau grilaj metalic precum si repararea trotuarelor din jurul cladirii la terminarea lucrarilor 3.3 Concluziile Expertizei Tehnice si Auditului Energetic EXPERTIZA TEHNICA Conform Expertizei Tehnice NR 25/2012 efectuata de Expert Tehnic : Dr. ing. MARINOV L, VICTOR-RADU, certificat nr. 151 au rezultat urmatoarele: 1 Reabilitarea termica nu modifica gradul de asigurare al constructiei, Constructia are rezerve sa preia incarcarile suplimentare aduse de reabilitarea termica. 2 Reabilitarea termica se poate realiza fara a fi necesare interventii de consolidare a structurii existente 3 Schimbarea tamplariilor se va face fara modificarea dimensiunilor golurilor 4 Balconul tip 3 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti, Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb , Balconul tip 4 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti, Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb , Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 13

5 Lucrarile de termoizolare a peretilor vor incepe dupa curatirea prealabila a suprafetelor si indepartarea placarilor. Daca in decursul acestui proces se descopera fisuri sau crapaturi ale elementelor portante se anunta de indata proiectantul si expertul 6 Desfacerea straturilor existente de hidroizolatie, termoizolatie si beton de panta, daca acestea se vor inlocui, se va face mecanizat cu scule usoare care nu produc vibratii mari pentru a nu afecta structura de rezistenta AUDITUL ENERGETIC Conform Auditului energetic NR 30 din octombrie 2012 efectuata de Auditor Energetic, gr.l, c+i: ing. OLARU VASILE, certificat nr. 01040 au rezultat urmatoarele: Solutia 1 (SI) - Sporirea rezistentei termice a peretilor exteriori peste valoarea de 2,5 m2Dk/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009, prin izolarea termica a peretilor exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat de 10 cm grosime, inclusiv protectia acestuia si aplicarea tencuielii exterioare. La aplicarea termosistemului se va acorda o atentie deosebita acoperirii puntilor termice existente. Solutia 2 (S2) -Inlocuirea tamplariei existente din lemn cu tamplarie termoizolanta etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si eventual cu strat de Argon. Pentru asigurarea calitatii aerului interior si evitarea cresterii umiditatii interioare tamplaria va fi prevazuta cu fante higroreglabile Solutia 3 (S3) - Sporirea rezistentei termice a terasei peste valoarea minima de 3,5 m2K/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009, prin îndepartarea straturilor exterioare pana la planseu si montarea unui nou strat termoizolant din 12 cm polistiren expandat si realizarea unei hidroizolatii din membrane bituminoase Solutia 4 (S4) - Sporirea rezistentei termice a placii peste subsol peste valoarea minima de 1,25 m2K/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009 si completata de 0G63/2012, prin fixarea, lipirea sau prinderea cu dispozitive mecanice a unui strat termoizolant realizat din placi din polistiren expandat de 5 cm grosime sau vata minerala Certificatul de performanta energetica atribuie -cladirii de referinta clasificarea energetica "B" si un indice de emisii echivalent C02 anual de 39.07 kg/mp. -nota energetica a cladirii reale tinand cont de penalizari este 86.01. -Cladirea se incadreaza in clasa de eficienta energetica C conform metodologiei din MCOOUPII. Concluziile auditului enrgetic: 14

6.1 Pachetul (P1) alcatuit din S1+S2+S3+S4 asigura o economie de energie pentru incalzire anuala de 75501 kWh/an, in tone echivalent petrol, 64.93 tep reprezentand o reducere a consumului pentru incalzire cu 62.7%. Reducerea anuala a emisiilor de gaze cu efect de sera echivalent CO2 este de 18121 kg/an 3.4 Durata preconizata a lucrarilor Durata de realizare a lucrarilor 56 zile Durata perioadei de garantie a lucrarilor(ani de la receptia terminarii 5 ani 4. CONDITII PRIVIND CALITATEA MATERIALELOR Toate materialele puse in opera vor avea cerintele minime de calitate certificate conform normelor legale. 5. SANATATEA OAMENILOR SI PROTECTIA MEDIULUI Lucrarile proiectate prevad reabilitarea termica a cladirii si implicit reducerea emisiilor cu efect de sera. Din lucrările proiectate nu se produc surse de poluare a aerului. Lucrările se vor realiza respectând prevederile Ordinului Administraţiei Publice nr. 135/2010 . La terminarea lucrarilor preconizate, constructorul are obligatia de a aduce aria afectata de schele si organizarea de santier in starea initiala. 6. ORGANIZAREA DE SANTIER SI MASURI DE PROTECTIA MUNCII Cerințe de securitate şi sănătate aplicabile pe şantier Pe şantier vor fi aplicabile cerințele de securitate şi sănătate în muncă aprobate prin e HG nr.300/2006 — cerințe minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile; o HG nr.355/2007 — supravegherea medicală a sănătăţii lucrătorilor, modificată; e HG nr.493/2006 — cerințe minime de securitate referitoare la protecţia lucrătorilor expuşi la zgomot; e HG nr.971/2006 — cerințe minime privind semnalizarea de securitate; e HG nr.1048/2006 — cerințe minime privind echipamentul individual de protecție; e HG nr.1051/2006 — cerințe de securitate la manipularea manuală a maselor; e HG nr.1091/2006 — cerinţe minime de securitate pentru locul de muncă; e HG nr.1146/2006 —cerințe minime de securitate la utilizarea echipamentelor de muncă; e HG nr.1218/2006 — cerințe minime de securitate la utilizarea agenţilor chimici; e HG nr.1876/2005 — cerinţe minime de securitate la expunerea lucrătorilor la vibrații. De asemenea pe şantier se vor asigura cerințele de securitate şi sănătate în muncă rezultate din Legea nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă modificată şi a normelor de aplicare ale acesteia aprobate prin HG nr.1425/2006 modificate. 15

TOIECT C&A 6.2 Identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor În continuare se prezintă în sinteză principalele lucrări care pot prezenta riscuri de accidentare şi/sau îmbolnăvire profesională pentru lucrători pe durata realizării lucrărilor specifice executării termosistemului la fațadele blocurilor, precum şi factorii de risc aferenți. Pe baza acestora, în cadrul planurilor proprii de securitate, antreprenorii şi subantreprenorii vor efectua evaluarea acestor riscuri şi stabilirea de măsuri tehnice, organizatorice, igienico- sanitare şi de altă natură a căror aplicare să prevină accidentele de muncă şi îmbolnăvirile profesionale Nr. [Lucrări care implică riscuri|Identificarea riscurilor Crt. |Descrierea lucrărilor 1, |Montarea şi demontarea|Prinderea şi strivirea de maşinile de pe şaniier; prinderea, schelei metalice tubulare.|lovirea, strivirea de obiecte transportate; căderea, Lucrarea se va executa|prăbuşirea de materiale şi obiecte; căderea de la înălțime; manual de o echipă delpăşirea în gol; alunecări, împiedicări şi căderi la acelaşi schelari specializați şi|nivel. autorizați intern. 2. |Desfacerea tencuielii şi a|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de placajelor ceramice exterioare|materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la la fațadă, în vederea aplicării|înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, termosistemului. Lucrarea se |înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repsetale; 3. |Lucrări de tencuială exterioară| Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale cu mortar la reparațiilelşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; panourilor de fațadă, a[contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; monolitizărilor dintre panouri, |microtraumatisme repetate; respectiv tencuieli interioare în jurul tocurilor la uşi şi planşeu subsol. Lucrările se execută manual de personal 4. |Spălarea manuală a|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale tencuielilor la fațadă şi alşi obiecte; desprinderea de materiale; jet, erupții. planşeului peste subsol. 3. |Demontarea Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice de pe fațada bloculuilşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; (pentru aer condiționat, cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înțepătoare, abrazive; parapete etc.). Tăierea se|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinți; contact execută cu polidiscul după caz, cu flacără. sau, cu flacără. 16

6. |Termoizolarea pereţilor|Căderea de la înălțime: păşirea în gol; proiectarea de materiale exteriori, soclului, aticului,|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; intradosului la balcoane şi|microtraumatisme repetate. planşeu subsol etc. cu polistiren expandat, extrudat sau vată minerală. Lucrarea se execută manual. 7. |Prelungirea consolelor|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice prevopsite pentrulși obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; aerul condiționat. Lucrarea se|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; execută prin lucrări de sudare|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinţi; electrică. electrocutare prin atingere directă şi indirectă. 8. |Lucrări de demontare a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestre|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn şi metalice. Lucrările se execută manual cu personal calificat şi instruit. 9. |Lucrări de înlocuire a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestre|și obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn şi metalice cu elemente similare din PVC, aluminiu prevopsit . 10. |Demontarea şi remontarea|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare de la atic|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; terasă şi desfacerea|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; hidroizolației şi a stratului|microtraumatisme repetate; căderea la același nivel prin termoizolant existent. |alunecare, împiedicare. Lucrarea se execută manual de personal instruit. 11. |Repararea betonului de pantă|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale pe porțiunile deteriorate și rectificarea suprafețelor. Lucrarea se execută manual. şi obiecte; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. 17

a e Pam 12. |Termoizolarea planşeului de|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale terasă şi a copertinelor|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; balcoanelor cu polistiren|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; expandat. Lucrarea se execută|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin manual. alunecare, împiedicare. 13, |Strat de protecție a|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale termoizolației din polistiren|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; cu şapă de 4 mm armată cujcontactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; plasă STNB. microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. 14. |Refacerea straturilor de terasă|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale orizontală şi verticală|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; constituită din membrana|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; autoadezivă si hidroizolație|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin din membrana bituminoasă cujalunecare, împiedicare. protecție de granule minerale 15. [Desfacerea şi refacerea|Proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, trotuarelor perimetrale|obiecte de la înălțime; microtraumatisme repetate; căderea la exterioare din beton. acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare; zgomot. 16. |Transport cu autobasculanta a|Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de schelei metalice, materialelor|încărcare; traficul rutier; şi molozului. 17, |Încărcarea manuală şi|Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de mecanizată în auto a|mijloacele de încărcare; proiectarea de materiale şi obiecte; materialelor şi molozului. căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. 6.3 Măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri; 18

64 Pentru a contracara acţiunea factorilor de risc identificați la capitolul anterior, executanții lucrărilor de construcții de pe acest şantier vor avea în vedere măsurile specifice de securitate pentru lucrările care prezintă riscuri deosebite prevazute in PLANUL DE SECURITATE SANATATE AL SANTIERULUI Măsuri specifice de securitate şi sănătate. Măsuri de protecţie colectivă şi individuală La acest obiectiv se vor lua şi măsuri specifice de securitate şi sănătate în muncă care să asigure protecția colectivă şi individuală a lucrătorilor. Toate aceste măsuri care vor fi enumerate în continuare vor fi preluate de antreprenor şi subantreprenori şi incluse conform cerințelor de securitate adecvate, în planurile proprii de securitate şi sănătate. 6.4.1. Măsuri de protecţie colectivă o Împrejmuirea și semnalizarea şantierului, e Reglementarea accesului pe şantier. o Supravegherea medicală a stării de sănătate a lucrătorilor prin medicul de medicina muncii. o Instruirea tuturor lucrătorilor din şantier din punct de vedere al securității muncii şi situațiilor de urgență. e Interzicerea şi controlul consumului pe şantier de alcool, droguri şi medicamente care produc modificări comportamentale. o Semnalizarea zonelor cu risc ridicat şi specific de accidentare. e Asigurarea și ținerea sub control a exploatării mijloacelor colective de protecţie, e Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de protecție colectivă în defavoarea celor de protecţie individuală. o Utilizarea de echipamente de muncă care respectă cerinţele esenţiale de securitate şi care sunt certificate şi marcate cu marcajul european CE. o Interzicerea fumatului pe şantier şi amenajarea locurilor speciale pentru furat, o Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru şantierele temporare şi mobile prevăzute de HG nr.300/2006. Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru utilizarea pe şantier a substanțelor chimice periculoase conform HG nr.1218/2006 o Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru asigurarea securității şi sănătăţii lucrătorilor expuşi la zgomot. e Pozarea cablurilor electrice de pe şantier astfel încât să se evite pericolul împiedicării sau al electrocutării. e Utilizarea de tablouri electrice corespunzătore, sigure şi asigurate împotriva pericolului de a fi deschise de personal neautorizat. o Legarea la pământ a schelei metalice şi a carcasei metalice a utilajelor acţionate electric şi măsurarea sistematică a rezistenței electrice a prizelor de pământ. e Încredințarea exploatării utilajelor şi autovehiculelor de pe şantier numai către persoane calificate şi instruite adecvat activităților şi riscurilor la care acestea vor fi expuse. e Interzicerea improvizațiilor pe şantier, indiferent care ar fi natura acestora. o Limitarea manipulării manuale a maselor şi utilizarea în acest scop a mijloacelor mecanice. 19

e Controlul depozitării pe şantier a materialelor în general şi a celor periculoase, în special. o Asigurarea respectării reglementărilor cu privire la înălțimea şi stabilitatea stivelor. o Utilizarea pe șantiere a utilajelor de construcții cu mijloace de semnalizare acustică la mersul înapoi. Controlul accesului și staţionării riveranilor în zona de lucru. Utilizarea potrivit reglementărilor a permiselor de lucru cu foc deschis. Ținerea sub control a utilizării echipamentelor individuale de protecție. Semnalizarea şi împrejmuirea eventualelor puncte periculoase de pe şantier. Crearea şi menţinerea zonelor de siguranță în jurul săpăturilor schelelor şi a mijloacelor de ridicat. o Desfăşurarea activităților de prevenire şi protecție prevăzute de legislația în vigoare prin servicii interne/lucrători desemnați sau servicii externe abilitate. 6.4.2. Mijloace colective de protecție În timpul execuției lucrărilor, pe şantier vor fi la dispoziție şi se vor utiliza după caz, următoarele categorii de mijloace colective de protecție: o podeţe de trecere e pasarele, rampe cu mână curentă e balustrade de protecție e schele şi eşafodaje o plase de protecție o îngrădiri diverse e garduri de protecție o parapete de protecție e indicatoare şi semnalizări de securitate (panouri) fixe sau mobile o iluminat de siguranță o semafoare şi lămpi cu lumină intermitentă o bariere e platforme de lucru Aplicarea măsurilor de protecție colectivă şi utilizarea mijloacelor colective de protecţie va fi asigurată de conducătorii direcţi ai locurilor de muncă, iar ţinerea sub control a acestora se va face prin verificările sistematice efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie al antreprenorului/subantreprenorilor. 6.4.3.Echipamente individuale de protecţie Pe şantier se vor acorda echipamente individuale de protecție în conformitate cu listele de dotare întocmite urmare evaluării riscurilor, Acestea se vor acorda la acele locuri de muncă/posturi de lucru la care riscurile nu au putut fi eliminate prin măsuri tehnice sau organizatorice. La nivelul şantierului se vor asigura toate aceste echipamente, inclusiv înlocuirea imediată a acestora în situaţiile în care s-a pierdut calitatea de protecție a echipamentului sau acesta a fost înstrăinat/pierdut. 20

6. În această ordine de idei, pe şantier lucrătorii vor purta în permanenţă următoarele categorii de echipament individual de protecţie: o vestă reflectorizantă; e cască de protecție; e salopetă de protecție; e bocanci cu bombeu metalic; e mănuşi de protecție. De asemenea pe inventarul individual al lucrătorilor sau în inventarul formațiilor de lucru vor exista în permanenţă: e căşti, antifoane; e cizme de apă-noroi; o ham sau centuri de siguranţă; e pelerine; e ochelari de protecţie; e pălmare; e echipament de protecţie pentru anotimpul rece; Suplimentar față de cele de mai sus, electricienii de pe şantier vor avea în dotare: e mănuşi electroizolante de joasă tensiune; e cizme electroizolante de joasă tensiune; e mănuşi cu scurtcircuitoare; e scule electroizolante. De asemenea, sudorii vor fi dotați suplimentar cu: e mănuşi de sudură; o mască de sudură adecvată tipului de sudură; o cizme electroizolante; o şorţ de sudură; e alte tipuri de echipament, funcție de lucrările de sudare pe care le au de executat. Ținerea sub control a dotării, utilizării şi întreţinerii echipamentului individual de protecție se face prin intermediul controalelor efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție al antreprenorului/subantreprenorului Măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către managerul de proiect şi coordonatorii în materie de securitate şi sănătate Potrivit legislației în vigoare, prezentul plan de securitate şi sănătate al şantierului trebuie ținut la zi pe toată durata realizării lucrărilor prin grija coordonatorului de securitate şi sănătate în muncă Tot prin grija coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor, planurile proprii ale antreprenorilor şi subantreprenorilor vor trebui integrate în acest plan de securitate şi sănătate. 21

6.6 Din aceste considerente, managerul de proiect împreună cu coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă care va fi desemnat de beneficiar, vor stabili în faza de organizare de şantier şi măsurile generale de organizare a şantierului funcție de organizarea şi dotarea antreprenorilor şi a principalilor subantreprenori precum cerințele specifice de circulație şi trafic auto şi pietonal în zonele afectate de lucrări. După caz, aceste măsuri vor trebui să stabilească printre altele, care sunt zonele care vor fi afectate de şantier, care sunt restricțiile de circulație în acele zone, care sunt variantele de ocolire în aceste zone, care sunt masurile specifice de protecţie pentru riverani, care sunt locurile de depozitare a materialelor rezultate din demolări și dezafectări, care sunt locurile de depozitare a materialelor diverse, locurile de amplasare a barăcilor şi magaziilor de materiale mărunte ete, Funcție de aceste măsuri, antreprenorul îşi va putea elabora proiectul propriu de organizare de şantier. Amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare. Modalităţi de depozitare a materialelor. Amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori şi subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii După elaborarea Proiectului de organizare de şantier, antreprenorul îl va supune spre aprobare de către Beneficiar. În cadrul proiectului de organizare de şantier antreprenorul va trebui să rezolve următoarele probleme: stabilirea baracamentelor; modul de desfăşurare a circulației pe durata de execuție a lucrărilor; modul de depozitare a materialelor folosite; utilaje de construcții; curent electric de forţă şi iluminat; apa potabilă; apa caldă; canalizarea menajeră; evacuarea gunoiului, linii de telefon şi fax. Pe durata posesiei şantierului, antreprenorul este răspunzător de iluminare, măsuri de protecția lucrătorilor provizorii, depozitarea materialelor, săpături, lucrări neterminate, siguranța pentru public, utilizarea drumurilor. Antreprenorul va păstra deschise toate accesele la intrările blocului pe toată durata execuției lucrărilor. Atunci când închiderea unui astfel de acces este inevitabilă, cu acordul beneficiarului, se va face o notificare completă asupra operațiunilor către toţi proprietarii afectaţi, indicându-se durata acestora, evitându-se astfel eventuale conflicte cu aceştia. Depozitarea materialelor şi manipularea acestora se va face astfel încât să fie avute în vedere accesele la intrările în bloc, asigurându-se trotuarele libere în permanență. Depozitarea materialelor se va face cu respectarea prevederilor din caietele de sarcini pentru fiecare material în parte şi cu respectarea cerințelor de securitate şi sănătate în muncă aplicabile. Pe toată durata execuţiei antreprenorul va trebui să elimine orice defecte cu privire la : e securitatea fiecărei persoane de pe şantier, atât a celor autorizate, cât și a celor neautorizate; e luminile, barierele şi panourile de avertizare. Șantierul şi împrejmuirea trebuie prevăzute cu mijloace de semnalizare şi panouri care să indice: - echipamentul de protecție obligatoriu; - regulile pe linie de securitate şi sănătate în muncă ce trebuie să fie respectate în incinta şantierului; - numele persoanelor care răspund de organizarea şantierului; - limita zonei de securitate; 22

6.7 6.8 căderea de obiecte de la înălțime Spațiile și facilitățile destinate organizării de şantier. Organizarea şantierului de construcții trebuie să satisfacă toate condițiile de securitate şi de igienă a muncii. Numărul toaletelor va fi stabilit în funcție de numărul de muncitori estimat, astfel încât să se asigure minim un WC la 20 de lucrători. Atenţie! Prezenţa femeilor în șantier presupune toaleie separate. Se vor asigura spații special destinate (vestiare) pentru schimbarea hainelor şi odihna în timpul pauzelor de lucru. Aceste spaţii vor avea posibilitate de încălzire în siguranță pe timp Se vor organiza spații pentru spălat pe mâini, dotate corespunzător cu apă curentă, (minim 20 litri/om), săpun etc. Se vor amenaja spații închise pentru servirea mesei Măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligațiile ce decurg din acestea Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor va trebui ca funcție de numărul de societăți de construcţie prezente pe şantier și de specificul lucrărilor pe care le execută să ia măsuri de coordonare a activității acestora, astfel încât să fie evitate Aceste măsuri de coordonare vor viza: Căile sau zonele de deplasare ori de circulaţie orizontale şi verticale Condiţiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferența instalaţiilor de ridicat aflate pe şantier sau în vecinătatea acestuia Limitarea manipulării manuale a sarcinilor Delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă se depozitează materiale sau substanțe periculoase Condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor şi a materialelor rezultate din dărâmări, demolări şi demontări Condițiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate Utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă şi a instalaţiei electrice generale Măsurile care privesc interacţiunile de pe şantier Obligații ce decurg din interferența activităților care se desfăşoară în perimetrul şantierului şi în vecinătatea acestuia În organizarea activității antreprenorului trebuie avut în vedere că activitățile de pe şantier se interferează semnificativ cu activitățile curente din zonele riverane, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o zonă de locuinţe. În acest sens, în mod deosebit se va avea în vedere că: o lucrările se vor executa pe străzi, la mică distanță de blocuri, de regulă în locuri înguste, cu spaţii mici de manevră pentru mijloacele de transport şi utilaje; e lucrările vor îngreuna circulaţia autovehiculelor riveranilor din blocurile din Zonă; activitatea se va desfăşura în prezența locuitorilor din zonă, în mare parte neobişnuiți cu astfel de lucrări de investiții şi ca atare suspicioşi şi neîncrezători; o prezenţa copiilor şi altor persoane curioase în zonele cu riscuri deosebite de accidentare vor constitui pericole suplimentare în organizarea şi desfăşurarea activităților de pe şantier; 23

Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi altor categorii de evenimente se vor lua următoarele măsuri: o se va colabora în permanență cu beneficiarul investiţiei în efortul de conştientizare a locuitorilor din bloc asupra necesității și beneficiilor realizării acestor lucrări; e se va consulta beneficiarul investiţiei la stabilirea programului de execuție a lucrărilor, astfel încât acesta să fie corelat — atât cât este posibil — cu necesitățile locatarilor e se va acționa cu consecvență pentru rezolvarea amiabilă, în condiții rezonabile a solicitărilor locuitorilor din bloc rezultate din disconfortul produs de şantier; o se va păstra un contact permanent cu cabinetul de asistență medicală din zonă, astfel încât în caz de accident să se poată interveni în timp util pentru acordarea unui ajutor calificat; e se vor anunța locatarii din bloc prin fluturaşi asupra lucrărilor care vor fi realizate, durata acestora şi a măsurilor de securitate care se impun a fi respectate pe durata execuţiei; se va insista şi asupra așteptărilor antreprenorului de la locatari; o se vor monta indicatoare de interzicere, avertizare, obligativitate după caz, care să atragă atenția asupra riscurilor de accidentare care nu au putut fi eliminate din sistemul de muncă prin măsuri de natură tehnică și organizatorică; o se vor instrui în mod deosebit lucrătorii de pe şantier asupra riscurilor suplimentare rezultate din acest gen de interferenţe; în mod deosebit se va insista asupra riscurilor rezultate din altercaţii sau comportamente provocatoare față de locatari; o se va acorda o atenție deosebită înlăturării copiilor şi a locatarilor curioşi din preajma schelelor de pe şantier; o se va acționa pentru limitarea contactelor dintre lucrători şi locatari; în acest sens se vor asigura condiții sociale acceptabile, astfel încât să nu fie necesară apelarea la serviciile acestora; o se va interzice lucrătorilor să servească masa la locatari sau să achiziționeze alimente sau produse alimentare de la aceştia; o se va acorda o atenție deosebită verificării stării tehnice a mijloacelor de transport, utilajelor de construcții folosite la lucrări, inclusiv a funcționării ireproşabile a mijloacelor de avertizare şi semnalizare sonoră şi luminoasă ale acestora; o se va organiza cu deosebită atenție activitatea eventualelor mijloace de ridicat, a celor de încărcare de pe şantier, astfel încât să se prevină prezența în raza de acțiune a acestora a lucrătorilor şi a locatarilor; o se va insista asupra controlului disciplinei în muncă astfel încât să fie evitate riscurile specifice datorate executării de operații de muncă în afara cadrului legal şi/sau al proiectului (înstrăinări de materiale, transporturi, încărcări, turnări de betoane etc.) în folosul locatarilor; e se vor extinde măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice şantierului luându- se în considerare şi factorii de risc de incendiu datoraţi vecinătății gospodăriilor locatarilor şi activităților casnice ale acestora. În interesul şi pentru siguranța locuitorilor din zonă, aceştia vor fi avertizați sistematic, prin diferite mijloace să : Nu lase copii nesupravegheați pe stradă ! Nu intre în raza de acțiune a utilajelor ! Nu se apropie la mai puțin de 2 m de împrejmuirile şantierului sau de schele ! Nu atingă cablurile electrice de pe şantier ! Nu circule, dar mai ales să nu staționeze pe căile de circulație pentru autovehicule! Nu distragă atenția şoferilor, mecanicilor de pe utilaje sau lucrătorilor de pe şantier ! Discute eventualele probleme numai cu şeful lucrării ! e oo oo oo 24

x re re d = rs Et m A SR e Nuseurce nici ziua nici noaptea pe materialele, maşinile şi utilajele de pe şantier ! + Nu distrugă mijloacele de avertizare sau pe cele de protecție ! e Respecte semnificația indicatoarelor de securitate montate pe şantier ! 6.9 Măsuri generale pentru asigurarea menținerii şantierului în ordine şi în stare de 10 curățenie Pentru asigurarea menținerii şantierului în ordine şi stare de curățenie, antreprenorul va avea în vedere următoarele măsuri cu caracter general: o Controlul depozitării materialelor pe şantier numai în locurile anume destinate şi prevăzute în proiectul de organizare de șantier, + Interzicerea depozitării oricăror materiale pe căile de acces şi circulație şi în vecinătatea baracamentelor, e Menţinerea în perfectă e Interzicerea accesului pe o Verificarea sistematică a semnalizării de securitate şi sănătate în muncă. O atenție deosebită se va acorda celor de avertizare a lucrătorilor şi de semnalizare a locurilor de e Păstrarea stabilităţii o Controlul depozitării temporare şi evacuării de pe şantier a materialelor rezultate din demolări, dezmembrări sau demontări, o Verificarea autovehiculelor care transportă materiale pe șantier şi înlăturarea celor cu caroseria incompletă sau defectă care scapă materiale din mers. o Desfăşurarea de către serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie a acţiunilor sistematice de control pe şantier. Stabilirea la nivelul fiecărei formații de lucru a răspunderilor şi atribuțiilor concrete pentru menţinerea ordinii şi efectuarea curăţeniei la locurile de muncă Indicaţii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile de organizare luate în acest sens La nivelul antreprenorului vor fi luate măsurile organizatorice pentru acordarea primului ajutor în caz de accident. Dintre aceste măsuri amintim: o stabilirea prin decizia administratorului/directorului general al societății a responsabilităților pe linia organizării şi acordării primului ajutor în caz de accident; e instruirea sistematică a lucrătorilor cu privire la organizarea şi acordarea primului ajutor în caz de accident; pregătirea în fiecare formație de lucru a minim 2 salvatori (de obicei şeful de formaţie şi înlocuitorul de drept al acestuia, dar nu numai) care să fie în măsură să acorde un ajutor adecvat + urmare evaluării riscurilor, elaborarea planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent în care sunt stabilite şi responsabilități privind acordarea primului ajutor în cazul în care urmare În organizarea activității de acordare a primului ajutor se va avea în vedere că în momentul în care se intervine pentru salvarea victimelor unui accident trebuie respectate următoarele Y Victima nu se deplasează Y Primul ajutor se acordă la locul accidentului; Y În primul rând se evaluează gravitatea stării victimei şi după această evaluare se alertează imediat ambulanța 29

6. 11 Ținând cont de aceste principii se vor difuza următoarele instrucțiuni de acordare a primului ajutor în caz de accident, insistând ca acţiunile să se desfăşoare în ordinea de mai jos: 1. Izolarea zonei şi îndepărtarea curioşilor pentru a evita creşterea numărului de victime 2. Degajarea accidentatului. Se vor îndepărta obiectele tari şi ascuţite care pot răni accidentatul, se vor deschide eventualele ferestre, se vor desface nasturii de la gât, cravata, centura Degajarea accidentatului se face urmând următoarele precauții Y se urmăreşte menținerea permanentă a coloanei vertebrale în linie dreaptă (cap-gât-trunchi), pentru a se evita lezarea măduvei spinării în cazul unei fracturi de coloană; Y în cazul unei fracturi închise membrul fracturat se menține în poziția găsită. fără a încerca punerea în poziție normală; Y în cazul unei fracturi închise se evită manevrele inadecvate pentru a nu le transforma în fracturi deschise. 3. Acordarea primului ajutor Se verifica starea de conştiență. Daca se constatata ca victima nu este constienta : Se solicita ajutor Se elibereaza caile respiratorii ale victimei Se verifica existenta respiratiei Se controleaza existența circulaţiei sângelui 4. Chemarea ambulanţei. Ambulanţa este chemată prin apel la 112. 5. Supravegherea victimei şi continuarea, dacă este nevoie, acordării primului ajutor până la sosirea ambulanței Modalităţi de cooperare între managerul de proiect, antreprenorul general, subantreprenori, lucrătorii independenți sau persoanele temporare Conform cu prevederile prezentului plan de securitate şi sănătate în muncă a şantierului, fiecare antreprenor/subantreprenor este obligat să elaboreze planul propriu de securitate şi sănătate pentru lucrările executate în şantier, să-l prezinte managerului de proiect şi coordonatorului în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul proiectului şi să numească o persoană responsabilă cu securitatea şi sănătatea în muncă pe durata executării lucrărilor. Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul lucrării are dreptul de a verifica dacă antreprenorul/subantreprenorul şi-a instruit corespunzător personalul în materie de securitate şi sănătate în muncă. Obligaţia generală a colaborării dintre angajatori este prevăzută în Legea nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă, care prevede că atunci când în acelaşi loc de muncă îşi desfăşoară activitatea lucrători de la mai multe întreprinderi, angajatorii acestora sunt obligați: a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă, luând în considerare natura activităților; b) să îşi coordoneze acţiunile în vederea protecţiei lucrătorilor şi prevenirii riscurilor profesionale, luând în considerare natura activităților; c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale; d) să informeze lucrătorii şi/sau reprezentanții acestora despre riscurile profesionale. Ca modalități de colaborare generale, valabile implicit şi pentru antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenţi, HG nr.1425/2006, de aprobare a normelor de aplicare a Legii nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă, prevede următoarele modalități: 26

1, Colaborarea angajatorului cu lucrătorii desemnaţi/serviciile înterne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situația în care mai mulţi angajatori îşi desfășoară activitatea în același loc de munca. 2. Includerea de clauze privind securitatea și sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alți angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini. 3. Pentru lucrătorii din întreprinderi şi/sau unități din exterior, care desfăşoară activități pe baza de contract de prestări de servicii în întreprinderca şi/sau unitatea unui alt angajator, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrătorilor privind activitățile specifice întreprinderii şi/sau unității respective, riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activitățile de prevenire şi protecție la nivelul întreprinderilor şi/sau unității, în general 4 Planul de securitate şi sănătate al şantierului , Prezentul plan s-a întocmit în paralel cu elaborarea proiectului de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă pe durata elaborării proiectului 5. Planul propriu de securitate şi sănătate al (sub)antreprenorilor. Este şi el un instrument al colaborării deoarece el rezultă din planul de securitate şi sănătate al şantierului, cuprinzând detalierea măsurilor de prevenire şi protecție pentru lucrările pe care le execută şi ținând cont de măsurile prevăzute în planul de securitate şi sănătate. Planul propriu al antreprenorului se transmite subantreprenorilor împreună cu planul de securitate şi sănătate al şantierului. 6. Şedinţele de coordonare. Constituie o altă modalitate de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți. Ele se desfăşoară la inițiativa şi sub conducerea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata execuției lucrărilor. La ele participă managerul de proiect, şeful de şantier, şefii de puncte de lucru, alte persoane cu răspunderi în domeniul securității şi sănătății în muncă de la antreprenori şi subantreprenori. 7. Analizele de stadiu fizic. Pot fi organizate fie direct de beneficiarul investiţiei, fie printr- un reprezentant al acestuia (societate de consultanță). Chiar dacă nu au ca obiect numai analiza securității şi sănătății în muncă, ele constituie o bună modalitate de colaborare între executanții lucrării, cu atât mai mult cu cât aceasta are loc în prezenţa sau la solicitarea beneficiarului. 8. Şedinţele de securitate şi sănătate în muncă. Se pot desfăşura atât săptămânal (la lucrări complexe), cât şi lunar. La aceste întruniri de regulă participă persoanele cu răspunderi în domeniul securității şi sănătății în muncă de la toți angajatorii şi lucrătorii independenți de pe şantier, Au tocmai rolul de colaborare la implementarea pe şantier a măsurilor de prevenire şi protecție. 9. Întrunirile ocazionale de securitate şi sănătate în muncă. Se organizează fie în caz de evenimente, fie în pregătirea unor lucrări speciale sau periculoase care impun o coordonare sau o intervenție precisă a unor anumiți lucrători, angajatori sau prestatori de servicii. 10. Auditul de sistem de management al securității şi sănătăţii ocupaţionale. Este de asemenea o modalitate de colaborare. Are rolul de a identifica neconformitățile, abaterile de la sistemul de management al securității şi sănătății în muncă ale antreprenorului sau subantreprenorilor şi de a stabili acţiunile corective şi preventive necesare. Raportul cu acţiuni corective şi preventive aprobat de conducere, este trimis spre eliminarea deficienţelor tuturor celor implicați în funcţionarea sistemului. 27

11. Auditul de conformitate cu prevederile legislației în domeniul securității şi sănătății în muncă. Este şi el un instrument de colaborare. De regulă se efectuează de serviciul intern/extern al antreprenorului şi are rolul de a identifica şi notifica în raportul de audit, toate neconformitățile din domeniul securității şi sănătății în muncă aplicabile şantierului şi activităților care se desfăşoară pe acesta, indiferent de organizatorul activității la care au fost identificate. Eliminarea neconformităților 12. Inspecţia de securitate şi sănătate în muncă. Poate fi internă — în cazul în care se desfăşoară de personalul de specialitate de la beneficiar/consultanță, antreprenor sau subantreprenor — sau externă — dacă se efectuează de organele de control de la Inspecţia Muncii/ITM, Inspecţia Sanitară de Stat sau de la Asiguratorul pentru accidente de muncă şi boli profesionale (în prezent Casa județeană de pensii). Ca mijloace de comunicare în colaborarea dintre antreprenori, subantreprenori şi lucrătorii independenți, se folosesc toată gama uzuală în această activitate. Amintim aici: contractul; protocolul; înţelegerea; planurile; telefonul; scrisoarea; e-mail-ul; nota telefonică; circulara. 7, PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ZGOMOTULUI În timpul execuţiei lucrărilor se vor folosi utilaje care să asigure o protecţie adecvată a locatarilor şi a muncitorilor. Se vor respecta orarul de liniste si in acea perioada se va evita folosirea sculelor care produc zgomote intense. 8. VERIFICAREA PROIECTULUI Verificarea proiectului se va face la cerinta A si C tocmit, g. Cristian PALADE cotei 28

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii

Reabilitare termică imobil Bv. Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2”

În vederea continuării procedurii de selecţie a cererilor de finanţare, depuse pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Organismul Intermediar – ADR Vest, solicită prin adresa nr.CDT2014-258/06.03.2014, actualizarea documentaţiei tehnico-economice a proiectelor, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, în conformitate cu forma finală a bugetelor verificate şi modificate în etapa de evaluare tehnică şi financiară. Drept urmare, propunem aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii “ Reabilitare termică imobil Bv. Liviu Rebreanu, nr.1/1-1/2”.

Valoarea totală estimată a investiţiei (inclusiv TVA), este de 641.914,00 lei (C+M – 558.873,62 lei), din care:

Valoare cheltuieli eligibile – 593.890,63 lei. Valoare cheltuieli neeligibile – 48.023,37 lei.

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) – 356.334,38 lei. - Contribuţia U.A.T (20%) – 118.778,125 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) - 118.778,125 lei. 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T – 24.011,685 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari - 24.011,685 lei. VICEPRIMAR DAN DIACONU

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU SECRETAR CONSILIER

IOAN ZUBAŞCU IOAN COJOCARI ANA GEORGIU SERVICIUL JURIDIC

Red/Dac A.G. Ex.1